ﻣﻮﺗﻮر RK215 اوﻟﻴﻦ ﺑﺎر در راه آﻫﻦ ﺳﻮرﻳﻪ (ﻣﻮﺗﻮر 12 اﺳﺘﻮاﻧﻪاي RK215) و ﭘﺲ از آن در راه آﻫﻦ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان (ﻣﻮﺗﻮر 16 اﺳﺘﻮاﻧﻪاي RK215) به کارﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. موتورRK215 در سال 1990به بازار عرضه، و نوع راه آهنی آن به صورت موتور 12استوانه ای برای اولین بار در سال 1380بصورت موتور 16استوانه ای در لوکوموتیوهای Ad43 راه آهن جمهوری اسلامی ایران بهکار گرفته شد. ضمنا تعدادی از موتورهای فوق در راهآهن مالزی مورد بهره¬برداری قرار گرفته است.
تعداد این موتورها در راهآهن ایران 100دستگاه بوده که مسئولیت همبندی 70 دستگاه از این موتورها در سال 1382 به شرکت دسا محول گردید.
موتور RK215 موتوری با سامانه پرخوران است که از لحاظ شاخص نسبت توان به وزن در بین موتورهای هم رده خود از موقعیت مطلوبی برخوردار است. همچنین طراحی فشرده این موتور و بازده سوخت و کاهش آلایندگی از ویژگی های خوب این موتور است.
در شرکت ملی حفاری نیز نوع 6 استوانه ای آن را به تعداد 6 دستگاه در کاربرد صنعتی و سرم سازی کرج یک دستگاه آن را در کاربرد نیروگاهی مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.