موتور ریلی DESA-12V150R


موتور DESA-12V150R یک موتور دیزلی چهار زمانه، آب خنک، دارای سیستم توربوشارژر و خنک کن هوای ورودی میباشد. جهت گردش میل لنگ مطابق عقربه های ساعت (از سمت فلایویل) می باشد.

با توجه به نیاز صنایع مختلف کشور به موتورهای دیزل سنگین و مطابق با دستورات و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر دفع وابستگی کشور، شرکت دیزل سنگین ایران خود را متعهد به تولید موتور نمود تا بخشی از نیاز کشور به این تکنولوژی را مرتفع نماید و در همین راستا اقدام به پیشبینی و طراحی یک خانواده موتور نمود که شامل موتورهای خطی 6 سیلندر و خورجینی 8، 12، 16 و 20 سیلندر با تنوع سوختی گازوئیل، گاز و دوگانهسوز (گاز و گازوییل) می باشد.

در اولین گام این طرح، موتور 12 سیلندر خورجینی با توان هزار کیلووات برای کاربری مانوری ریلی طراحی و ساخته شد.



ویژگی‌ها

⦁ پیشرفته ترین سیستم سوخت و کنترل مانیتورینگ

⦁ سیستم ریل پر فشار سوخت (Common Rail)

⦁ کنترل و مانیتورینگ اطلاعات موتور توسط یک کنترل کننده الکترونیکی (ECU)

⦁ 12 سیلندر

⦁ 90 درجه خورجینی

⦁ چهار زمانه

⦁ پاشش مستقیم (فشارقوی)

⦁ خنک کاری جریان آب منفرد

⦁ دارای دو دستگاه توربوشارژر تک مرحل های

⦁ دارای خنک کن هوای ورودی به سیلندر

⦁ لاینر قابل تعویض تر

⦁ خنک کاری پیستون با سامانه پاشش روغن

⦁ دارای 2 عدد سوپاپ دود و دو عدد سوپاپ هوا

⦁ چندراهه خروج دود خشک

⦁ سامانه پایش هوشمند الکترونیکی

⦁ سامانه پایش سوخت‌رسانی فشار قوی الکترونیکی

جدول مشخصات موتور ریلی DESA-12V150R

عنوان مشخصه Engine version CSS grade
دور موتور (RPM) 1500 Engine version CSS grade
توان (kW) 1000 4 X
جهت گردش موتور CCW 4 X
گشتاور (Nm) 6366 4 X
قطر سیلندر (mm) 150 4 X
کورس پیستون (mm) 180 4 X
حجم جابجایی (Lit) 38/16 4 X
نسبت تراکم 15:1 4 X
فشار موثر میانگین (Bar) 21 4 X
تعداد دریچه ورودی برای هر سیلندر 2 4 X
تعداد دریچه خروجی برای هر سیلندر 2 4 X
مشخصات سوخت DIN- EN 590 4 X
جرم/ توان (kg / kW) 3/8 4 X
دمای گاز خروجی از اگزوز (C°) (max)550 4 X